Monday, September 7, 2015

პროექტი ,,ბუნებაში მეფობს სიმეტრია-იგი ასოცირდება მშვენიერებასთან"

   პროექტის სახელწოდება.ბუნებაში მეფობს სიმეტრია-იგი ასოცირდება მშვენიერებასთან

    პროექტის  მთავარი  თემა .
 მოსწავლეები ცნობარების,კომპიუტერის,ენციკლოპედიის დახმარებით აღწერენ სიმეტრიას მათემატიკაში, ბუნებაში და ხელოვნებაში.,ახლებურად აღიქვამენ და აღწერენ საგნების სილამაზეს, წესრიგს, მშვენიერებას, სრულყოფილებას,
,,პროპორციულობას’’.გაიღრმავებენ ცოდნას სიმეტრიის,მათემატიკურ ცნებების შესახებ.
    პროექტის  აქტუალობა.  მოსწავლეებიმოიძიებენტერმინის-სიმეტრიისწარმოშობისისტორიასდამნიშვნელობას. მოიძიებსინფორმაციას, შეაგროვებსცოცხალდაარაცოცხალბუნებაშისიმეტრიისმაგალითებს,წარმოადგენენსიმეტრიისმაგალითებსხელოვნებაში, ბუნებაში,მათემატიკაში.ინფორმაციას მათი შექმნის და ავტორის შესახებ.მსჯელობენამცნებისსაყოფაცხოვრებოგაგებასადამათემატიკურმნიშვნელობასშორისკავშირზე. მოიძიებენცნობილმეცნიერთა და ხელოვანთა ნაშრომებს ,გამონათქვამებსსიმეტრიისშესახებ.  ახსნან თვალსაჩინოდ სიმეტრიისთვისებები გეომეტრიული ფიგურების თუ სიმეტრიისმაგალითებისსაფუძველზე ხელოვნებასადამოზაიკაში.შექმნიან სლაიდ შოუს და წარმოადგენენ პრეზენტაციას.
    პროექტის მიზნები. მოსწავლემ გაიაზროს გეომეტრიული გარდაქმნები, მათი თვისებები, გაეცნოს გარდაქმნათა კომპოზიციებს. გაიწაფოს ფიგურის სიმეტრიულ ფიგურამდე შევსებაში. სიმეტრიულიფი გურების ამოცნობაში. სიმეტრიის ღერძების პოვნაში.შეთავაზებული სხვადასხვა ნიმუშებიდან განასხვაონ სიმეტრიული და ასიმეტრიული კომპოზიციები.შექმნან მხატვრულ ნიმუშებს,მოდელებს.
      მოსწავლეთაასაკი. 11 წელი.
      ვადები.2კვირა.
      რესურსები. კომპიუტერი, პროექტორი, ცნობარები, სხვადასხვაენციკლოპედია.სახატავი ფურცლები,ფერადი საშუალებები, სასკოლო სახელმძღვენელოები.ბუნებრივი რესურსი.
პროექტის შედეგი/
პროდუქტი ,რა შეიძლება შეიქმნას:მოსწავლეები შეისწავლიან სიმეტრიის სახეებს, გაეცნობიან სიმეტრიულ ფიგურებს,საგნებს, ხელოვნების ნიმუშებს, განუვითარდებათთანამშრომლობის , სლაიდ-შოუს შექმნის და პრეზენტაციის  უნარები.
     პროექტის მსვლელობა. მოსწავლეებს გავაცნობ სიმეტრიას, თეორიულ მასალას.გავყოფ ჯგუფებად. აირჩევენ ლიდერებს,რომლებიც  წარადგენენ  პრეზენტაციას.განესასღვრებათ დრო,გავანაწილებთ  ფუნქციებს.
      ერთი ჯგუფი მოამზადებს სლაიდ-შოუს მათემატიკურ ცნებებსა და სიმეტრიულ ფიგურებზე .სადემონსტრაციოდ იყენებენ მაგალითებს  მათემატიკიდან და ასევე დააკავშირებს სხვადასხვა ხელოვნების ნიმუშებსსურათების მიხედვით ასახელებენ მოცემული გეომეტრიული გარდაქმნის ტიპს-ღერძის მიმართსიმეტრიას.
 მეორე ჯგუფი-წარმოადგენს ბუნებაში მოძიებულ სიმეტრიის ნიმუშებს და დამზადებულ მოდელებს.აქტივობა წარმოადგენენ პრეზენტაციის რეჟიმში.  აქტივობის ბოლოს ვაჩვენებთ წისასწარ მოძიებულ ნიმუშებს ,სადაც უნდა გამოიცნონ სიმეტრიული და ასიმეტრიული მოდელები.
   მესამე ფგუფი - წარმოადგენს მოძიებულ არქიტექტურულ ნიმუშებსა და მათი შექმნისა და ავტორების შესახებ- მონაცემებს  იდეიდან რეალობამდე., ასაბუთებს და მსჯელობს მათემატიკური ცნებების დახმარებით.
თვითშეფასების ფურცლებზე დააფიქსირებენ,რამოეწონათ და შემდეგისთვის რას დაამატებდნენ პროექტს. რას შეცვლიდნენ ამის შესაძლებლობა რომ ქონოდათ.ანონიმურობ ადაცული იქნება.
      საგნებთან / საგნობრივჯგუფებთანკავშირი. მათემატიკა,ხელოვნობა, ისტ.
      პროექტის  ხელმძღვანელი.მათემატიკის მასწავლებელი: ფატიმა ლეშკაშელი.
                                                        ხელოვნების--გულნარა ლიპარტელიანი
                                                          ისტ-ი  ------თამარ სილაგაძე


12.ხელმძღვანელისელ.ფოსტა:fatimaleshkasheli@gmail.com.
                                                        silagadzetamuna@yahoo.com

13.პროექტისვებგვერდი/ბლოგი:fatimaleshkasheli.blogspot.com

No comments:

Post a Comment