Monday, February 29, 2016

გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის თემა
წილადებისა  და  შერეული რიცხვების შედარება
სწავლების საფეხური სტანდარტთან კავშირი
პირველი საფეხური.  მათ .  მე-V.3
იყენებს მოქმედებათა თვისებებს და მათ სორის კავშირებს შერეულ რიცხვებზე გამოთვლების შესრულებისა/მათ გასამარტივებლად( შერეული რიცხვების შეკრება ,გამოკლება.წილადის ნატურალურ რიცხვზე გამრავლება)
მოსწავლეთა პროფილი
მე-5 კლასი. განსაკუთრებული მიდგომების საჭიროების მქონე მოსწავლე არ არის.
სასწავლო მიზნები
სურათების მიხედვით შეძლონ ერთნაირ მნიშვნელიანი წილადებისა და შერეული რიცხვების შედარების წესის აღწერა.შემდეგ კი გავარჯიშდნენ წილადი და შერეული რიცხვების შედარებაში გაერთმნიშვნელიანების ან რიცხვითი სხივის საშუალებით;რიცხვით სხივზე რიცხვის სავარაუდო მდებარეობის დადგენაში,შეძლონ ამ ცოდნისა და უნარების გამოყენება პრაქტიკული ამოცანების ამოხსნისას.
წინარე ცოდნა
.წარმოდგენა აქვთ წილადებზე და შერეულ რიცხვებზე
.გაყოფას უკავშირებს განაწილებას და შეუძლიათ გამოსახონ სქემებისა და სურათების მიხედვით.
შეფასების საგანი ,პროცედურები
მასალაზე დაყრდნობით,მოსწავლეთა ჩართულობისა და მსჯელობის უნარების მონიტორინგისას გამოვიყენებ განმსაზღვრელ შეფასებას წინასწარ შემუშავებული შეფასების სქემის მიხედვით.
ტექნიკური საშუალებები
სახელმძღვანელო,რვეული,დაფა.ცარცი.თვალსაჩინოება.
მსვლელობა
A)მოსწავლეთა გამოწვევა-მოლოდინის განსაზღვრა-15წთ.
აქტივობა 1.მისალმებისა  შემდეგ ვახდენ მოსწავლეთა მოტივაციას,განვიხილავთ საშინაო დავალებას...

B) ცოდნის კონსტრუირება-შინაარსის რეალიზება-20
აქტივობა 2. განვიხილავთ შემთხვევებს თვალსაჩინოების მაგალითზე,როცა წარმოდგენილი იქნება წრის სხვადასხვა ნაწილები  ; მაგ:5/4 და 3/4.  მოსწავლეები აკვირდებიან და აკეთებენ დასკვნას –რომელი მეტია .კერზოდ 5/4>3/4.
    ერთნაირმნიშვნელიანი წილადებიდან მეტია ის,რომლის მრიცხველიც მეტია.
   განვიხილავთ ანალოგიურ შემთხვევებს.მაგ:ვადარებთ  7/5 და 4/5.4/9 და 7/9 და ა.შ.
   აქტივობა 3.მოსწავლეებს ვთხოვ– ყურადღებას შერეული რიცხვების შედარებისას.განვიხილავთ თვალსაჩინოებებს..მოსწავლეები ადვილად დაასკვნიან
    შერეული რიცხვებიდან მეტია ის,რომლის მთელი ნაწილია მეტი.ხოლო თუ მთელი ნაწილები ტოლია,შემდეგ ვადარებთ წილად ნაწილებს–მეტია ის .რომლის წილადი ნაწილია მეტი.
  მაგ: 5მთ 3/8 >5 მთ 1/8,      7 მთ 4/9 >5მთ7/9.
 აქტივობა 4.განვიხილავ, როგორ შეიძლება შევადაროთ მაგალითად ,   2/5 და 3/10.    5/7 და 9/14.
   სხვადასხვა მნიშვნელიანი წილადების შედარებისას გადავაქცევთ ერთმნიშვნელიან წილადებად და შემდეგ შევადარებთ.

    მაგ: 5/7 =10/14..10/14> 9/14   ანუ 5/7 >9/14.
  აქტივობა 5.ვვარჯიშობთ როგორ შევადაროთ და გამოვსახოთ შერეული რიცხვები და წილადები რიცხვით სხივზე.სათავიდან უფრო  მარჯვნივ მეტი რიცხვია .

           C) გამთლიანება- რეფლექსია   15  წთ.
აქტივობა  6.განვიხილავთ მოსწავლეებთან ერთად მიწოდებულ მასალას  და ცოდნის განმტკიცების მიზნით
განვიხილავთ სახელმძღვანელოში შემოთავაზებულ სავარჯიშოებს 1– 6, მოისაზრე 1.
მეორე გაკვეთილისათვის ვაძლევ დავალებას 1–7.მოისაზრე 2
მეორე გაკვეთილზე–7–12,მოისაზრე –3
 დავალებად 8–12,    მოისაზრე 4
მესამე გაკვეთილისათვის  13–21
დავალებად 13–18







               მე–6 კლასი    მათემატიკა
კრიტერიუმები
1-3
4-5-6
7-8
9-10
დავალების შესრულება
ვერ ასრულებს დავალებას
სუსტად ასრულებს,ვერ ასაბუთებს
არაა სრულყოფილი
სრულყოფილია
მოსწავლის ჩართულობა
 ვერ აქტიურობს,ვერ მსჯელობს
ნაკლებად აქტიურია
მეტნაკლებად ჩართულია
აქტიურად ჩართულია,სწორად მსჯელობს
შერეული რიცხვების შედარება
ვერ ახერხებს
ახერხებს
ნაწილობრივ
უშვებს გარკვეულ შეცდომებს
ადეკვატურად  ახერხებს
შერეული რიცხვის გამოსახვა და შედარება რიცხვით სხივზე
ვერ ახერხებს
ნაკლებად ახერხებს
ნაწილიბრივ ახერხებს
ახერხებს სრულყოფილად


შეფასების სქემა

No comments:

Post a Comment