№
|
თემა
|
სთ-ის რაოდენობა
|
ჩატარების თარიღი
|
სწავლების მიზანი
|
გამოყენებული რესურსები
|
ე.ს.გ.-ის შესაბამისი შედეგი
|
I თავი მზე.დედამიწა,მთვარე
|
5
|
|||||
1
|
ვარსკვლავიანი ცა
|
1
|
მოსწავლეებს შეექმნათ წარმოდგენები კოსმოსისა და ვარსკვლავების
შესახებ
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,სტიკერები,დაფა,ცარცი,დიდი
ფორმატის ფურცლები
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
|
|
2
|
მზე და დედამიწა
|
1
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ მზე ვარსკვლავია;იგი
გავარვარებული სფეროსებრი სხეულია და მისი სითბო-სინათლეს ასხივებს.
|
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
|
|
3
|
მთვარე
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ მთვარის თავისებურებებზე საუბარი
და მისი განსხვავება პლანეტებისაგან
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
|
|
4
|
ჩრდილი
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ჩრდილზე დაკვირვება
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
|
|
5
|
მზის საათის დამზადება
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
მოსწავლეებმა დაამზადონ მზის საათი და შეძლონ მისი
საშუალებით ჩრდილზე დაკვირვება
|
50სმ. სიგრძის ჯოხი,მუყაოს ან ფანერის ნაჭერი(ზომებით
50x50),სადგისი(ან
მაკრატელი)წებო,ცარცი
|
||
II თავი
სიცოცხლის გამოვლინება
|
||||||
1
|
ცოცხალი და არაცოცხალი
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
მოსწავლეებმა გაიხსენონ,როგორ განასხვავებდნენ ცოცხალს
და არაცოცხალს;შეძლონ ადამიანის მიერ შექმნილი(ხელოვნური)საგნების ამოცნობა
|
თაბახის ფურცლები,საგანთა სახელები,საწერ-კალამი,ფერადი
ფანქრები ან ფლომასტერები.
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
|
2
|
რა არის სიცოცხლე?
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ცოცხალი ორგანიზმებისათვის დამახასიათებელი
ნიშან-თვისებების გაცნობიერება
|
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ტეფშები
ან ჯამები ჯგუფების რაოდენობის მიხედვით,ბამბა,ხორბლის მარცვლები,წყალი
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
|
3
|
ორგანიზმის კვება
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ საკვების მიხედვით ცხოველების
განაწილება და მარტივი კვებით ჯაჭვების შედგენა
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
|
4
|
სუნთქვა
|
1
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ სუნთქვა,როგორც სიცოცხლის
ერთ-ერთი ძირითადი გამოვლინება და შეძლონ მისი დაკავშირება ორგანიძმის მიერ ჟანგბადის
მოხმარებასთან
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
|
5
|
ორგანიზმების მოძრაობა
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ცხოველების გადაადგილების საშუალებების
დაკავშირება მათ საცხოვრებელ გარემოსთან
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი,უბრალო
ფანქრები
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
|
6
|
მცენარის გამრავლება და ზრდა
|
1
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ დამტვერვის მნიშვნელობა
მცენარეთა გამრავლებისათვის;აღმონაცენის ზრდაზე დაკვირვება და სასიცოცხლო გამოვლინების
დანახვა
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,უბრალო ფანქრები,ხორბლის
ნათესი
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
|
7
|
ცხოველების გამრავლება და ზრდა
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ კვერცხის მდები და ცოცხლადმშობი
ცხოველების ამოცნობა და მათი ზრდის თავისებურებებზე საუბარი
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
|
|
III თავი
ხმელეთი და წყალი
|
7
|
|||||
1
|
მთები და ვაკეები
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ მთისა და ქედის,როგორც გეოგრაფიული
ობიექტების ამოცნობა,აღწერა და მათი ნაწილების დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,მსოფლიო ფიზიკური რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და
ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
|
2
|
ოკეანეები და ზღვები
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ რუკაზე ზღვის და ოკეანის ამოცნობა,ზოგიერთი
ნიშნისთ ზღვის დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,რუკა
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და
ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
|
3
|
შავი ზღვა
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ შავი ზღვის მარტივად დახასიათება
და მისი მომიჟნავე ქვეყნების დასახელება
|
სახელმძღვანელო,რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და
ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
|
4
|
ტბები და წყალსაცავები
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ტბების ადა წყალსაცავების,როგორც
გეოგრაფიული ობიექტების ამოცნობა და მარტივად დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და
ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
|
5
|
მდინარე
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ მდინარის ნაწილების გარჩევა და
მათი რუკაზე ამოცნობა
|
სახელმძღვანელო,გლობუსი,ნახევარსფეროების ან მსოფლიო
რუკა,საქრთველოს რუკა
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და
ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
|
6
|
ჩემი საცხოვრებელი ადგილი
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ განსაძღვრონ საკუთარი საცხოვრებელი
სახლის მდებარეობა ნიშანდობლივი გეოგრაფიული ობიექტების მიმართ,შექმნან მარტივი პირობითი
ნიშნები
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და
ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
|
7
|
სად არის ჩემი სკოლა და სახლი?
|
1
|
მოსწავლეებს გამოუმუშავდეთ ლოკალურ გარემოში ორიენტირების
უნარ-ჩვევები,შეძლონ განსაძღვრონ საკუთარი საცხოვრებელი სახლის მდებარეობა ნაწილობრივი
გეოგრაფიული ობიექტების მიმართ,
|
ფერადი ფანქრები,სახატავი ფურცლები,საშლელი.დიდი მუყაოს
ქაღალდები,ფერადი ქაღალდები,მაკრატელი,წებო
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და
ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
|
IV თავი
საარსებო გარემო
|
9
|
|||||
1
|
საარსებო გარემო
|
1
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ ცოცხალი ორგანიზმები
დამოკიდებულნი არიან თავიანთ საარსებო გარემოზე და ეგუებიან მათ
|
სახელმძღვანელო
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა
ორაგნიზმისათვს
|
|
2
|
ყველა თავის შესაფერის გარემოში ცხოვრობს
|
1
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ ცოცხალი ორგანიზმები
დამოკიდებულნი არიან თავიანთ საარსებო გარემოზე და ეგუებიან მათ
|
სახელმძღვანელო
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა
ორაგნიზმისათვს
|
|
3
|
ცხოვრება ნიადაგში
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ნიადაგში მობინადრე ზოგიერთი
ორგანიზმის ამოცნობა და დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა
ორაგნიზმისათვს
|
|
4
|
წყალი,როგორც საარსებო გარემო
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ წყალში მობინადრე ზოგიერთი ორგანიზმის
ამოცნობა და დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა
ორაგნიზმისათვს
|
|
5
|
ცხოველები ჰაერში
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ფრენის უნარის მქონე ზოგიერთი
ორგანიზმის ამოცნობა და დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა
ორაგნიზმისათვს
|
|
6
|
ცხოველების თავშესაფარი
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ორგანიზმის სხვადასხვა საბინადროს
დანიშნულებისა და თავისებურებებზე მსჯელობა
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა
ორაგნიზმისათვს
|
|
7
|
როგორ იკეთებენ ცხოველები თავშესაფარს
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ზოგიერთი ცხოველის საბინადროს
აგების თავისებურებების აღწერა
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა
ორაგნიზმისათვს
|
|
8
|
ბუდეები.
როგორ ავასენოთ
ჩიტის ბუდე?
|
2
|
.მოსწავლეებმა გააცნობიერონ ფრინველთა ბუდეების მრავალფეროვნება,შეძლონ
ზოგიერთი ფრინველის ბუდის აგების თავისებურების ღწერა
|
პატარა მუყაოს ყუთი,გრძელი მშრალი ბალახი,ნოტიო მიწა
ტალახის დასამზადებლად,ბოთლით წყალი,წვრილი გამხმარი ტოტები,რბილი ბუმბული,ჩალა,ხილის
წვენების მუყაოს კოლოფი,მაკრატელი,ფანქარი ან იმავე ზომის ხის ჩხირი,ხმელი ბალახი
და ხავსი,წებოვანი ქაღალდი,ზონარი.
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა
ორაგნიზმისათვს
|
|
V თავი
მოზრობა
|
6
|
|||||
1
|
ბიძგი და მოქაჩვა.
მასწავლებლის წიგნში
|
1
|
მოსწავლეები
დააკვირდნენ მოძრაობის გამომწვევ მიზეზებს და გააცნობიერონ საგანზე ზემოქმედების
ორი სახე- ბიძგი და მოქაჩვა.
|
დაფა,ცარცი,რეზინის ბურთი,ძაფჩაბმული
სათამაშო მანქანა,თაბახის ფურცლები წარწეერბით: უბიძგა, მოქაჩა (ჯგუფზე ორი ფურცელი)
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
|
2
|
რა არის მოძრაობა?
|
1
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
||
3
|
ამოვიცნოთ მოძრაობის მიზეზი
|
1
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ სხვადასხვა სიტუაციაში გამოსცადონ ბიძგი და მოქაჩვა და გაარჩიონ ისინი ერ
თმანეთისაგან.
|
რეზინის ბურთი,სქელი თოკი, მათამაშო
მანქანები,წინა გაკვეთილის ფურცლები
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
|
4
|
რატომ მოძრაობენ სხეულები
|
1
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
||
5
|
ცდები სათამაშო მანქანებით
|
1
|
მოსწავლეებმა დაადგინონ,რომ ერთი და იმავე საგნის
სხვადასხვა მანძილზე გადაადგილების მიზეზია ამ საგანზე სხვადასხვა ძალით ზემოქმედება.
|
სათამაშო მანქანები,საწერი ფურცლები,საწერკარ-კალამი,თაბახის
ფურცლები,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები.
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
|
6
|
როგრ შევადგინოთ დიაგრამა?
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ჩატარებულ ცდების შედეგების
(ამ შემთხვევაში-მანძილების) გრაფიკულად გამოსახვის ერთ-ერთი ხერხის გამოყენება.
|
პატარა კვადრატული ფურცლები,საწერ-კალამი,ფერადი
ფანქრები ან ფლომასტერები
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
|
VI თავი
ზომა და სიმძიმე
|
||||||
1
|
ზომა და სიმძიმე
|
1
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის
მიხედვით
|
||
2
|
როგორ გავზომოთ ჯოხის სიგრძე?
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ როგორც არასტანდარტული მეთოდით
(მტკაველებით), ისე სახაზავის გამოყენებით სიგრძის გაზომვა;საზომი ერთეულებით(მმ,სმ)
სიგრძის მონაცემების ჩაწერა;განასხვავონ ცნებები-გრძელი;მოკლე.
|
სხვადასხვა სიგრძის ჯოხები ჯგუფების რაოდენობის გათვალისწინებით,სხვადასხვა
ფერის ბაფთები ჯოხებისათვის,სახაზავები,დაფა,ცარცი,სამუშაო ფურცლები,საწერ-კალამი,ფანქრები.
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის
მიხედვით
|
|
3
|
გავზომოთ საგნის სიგრძე
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ საზომი ერთეულების(მმ,სმ,მ) გამოყენებით
სხვადასხვა საგნის სიგრძოის გაზომვა და დაფიქსირება.
|
სასწავლო სახაზავები,სამუშაო ფურცლები,მეტრიანი
სახაზავი ან ხვეული საზომი ლენტი,დიდი ზომის ან А3 ფორმატის ფურცლები,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ფანქრები
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის
მიხედვით
|
|
4
|
გავზომოთ საკუთარი სიმაღლე
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ საკუათარი სიმაღლის გაზომვა და
მონაცემების წარმოდგენა ცხრილის სახით.
|
დიდი ფორმატის ფურცლები,სახაზავები,ფანქრები,საწერ-კალამი,თაბახის
ფურცლები
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის
მიხედვით
|
|
5
|
როგორ ავწონოთ?
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ სხვადასხვა საგნის აწონვა და
მონაცემების წარმოდგენა ცხრილის სახით
|
სხვადასხვა სახის სასწორი,სასწავლო
ნივთები და ყოფითი საგნები,რომელთა აწონვა მოსწავლეებისათვის მოსახერხებელი იქნება,მოსწავლის
რვეული,საწერ-კალამი
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის
მიხედვით
|
|
6
|
საყიდლებზე ბაზრობაში
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ სასწორის მართებულად გამოყენება.
|
ხილი,ბოსტნეული,პროდუქტების ასაწონი
სასწორი,მაკრატელი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ყუთები ან კალათები ხილ-ბოსტნეულისათვის,ცელოფნის
პარკები,რვეული
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის
მიხედვით
|
|
7
|
ვინ რამდენს იწონის?
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ საკუთარი სხეულის აწონა და მონაცემების
წაროდგენა ცხრილის სახით.
|
ადამიანის ასაწონი სასწორები ჯგუფების რაოდენობის
მიხედვით,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის
მიხედვით
|
|
VII თავი
ბუნებრივი მოვლენები
|
||||||
1
|
ბუნებრივი მოვლენები
|
1
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი
მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
||
2
|
ჰაერის ტემპერატურა
|
1
|
მოსწავლეები გაეცნონ ტემპერატურის საზომ ხელსაწყოს–თერმომეტრს
და შეძლონ მისი ცნობა(კითხვა).
|
სახელმძღვანელო,სხვადასხვა თერმომეტრები
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი
მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
|
3
|
როგორ გავზომოთ ტემპერატურა?
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
მოსწავლეებმა შეძლონ თერმომეტრების გარჩევა მათი დანიშნულების
მიხედვით.ისწავლონ თერმომეტრის კითხვა და შეძლონ თერმომეტრით ტემპერატურის გაზომვა.
|
ჰაერის,წყლის და ადამიანის სხეულის ტემპერატურის საზომი თერმომეტრები,თბილი და ცივი
წყალი,2 ჭიქა,ფერადი ფურცლები (ყვითელი,მწვანე ყვითელი),საწერ-კალამი
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი
მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
Wednesday, November 16, 2016
თემატური ბუნება 3 კლასი
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment