Wednesday, November 16, 2016

თემატური ბუნება 3 კლასი

თემა
სთ-ის რაოდენობა
ჩატარების თარიღი
სწავლების მიზანი
გამოყენებული რესურსები
ე.ს.გ.-ის შესაბამისი შედეგი

I თავი მზე.დედამიწა,მთვარე
5




1
ვარსკვლავიანი ცა
1

მოსწავლეებს შეექმნათ წარმოდგენები კოსმოსისა და ვარსკვლავების შესახებ
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,სტიკერები,დაფა,ცარცი,დიდი ფორმატის ფურცლები
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
2
მზე და დედამიწა
1

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ მზე ვარსკვლავია;იგი გავარვარებული სფეროსებრი სხეულია და მისი სითბო-სინათლეს ასხივებს.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
3
მთვარე
1

მოსწავლეებმა შეძლონ მთვარის თავისებურებებზე საუბარი და მისი განსხვავება პლანეტებისაგან
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
4
ჩრდილი

1

მოსწავლეებმა შეძლონ ჩრდილზე დაკვირვება
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
5
მზის საათის დამზადება
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა დაამზადონ მზის საათი და შეძლონ მისი საშუალებით ჩრდილზე დაკვირვება
50სმ. სიგრძის ჯოხი,მუყაოს ან ფანერის ნაჭერი(ზომებით 50x50),სადგისი(ან მაკრატელი)წებო,ცარცი


II თავი
სიცოცხლის გამოვლინება





1
ცოცხალი და არაცოცხალი
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა გაიხსენონ,როგორ განასხვავებდნენ ცოცხალს და არაცოცხალს;შეძლონ ადამიანის მიერ შექმნილი(ხელოვნური)საგნების ამოცნობა
თაბახის ფურცლები,საგანთა სახელები,საწერ-კალამი,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები.
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
2
რა არის სიცოცხლე?
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ცოცხალი ორგანიზმებისათვის დამახასიათებელი ნიშან-თვისებების გაცნობიერება
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ტეფშები ან ჯამები ჯგუფების რაოდენობის მიხედვით,ბამბა,ხორბლის მარცვლები,წყალი
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
3
ორგანიზმის კვება
1

მოსწავლეებმა შეძლონ საკვების მიხედვით ცხოველების განაწილება და მარტივი კვებით ჯაჭვების შედგენა
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
4
სუნთქვა
1

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ სუნთქვა,როგორც სიცოცხლის ერთ-ერთი ძირითადი გამოვლინება და შეძლონ მისი დაკავშირება ორგანიძმის მიერ ჟანგბადის მოხმარებასთან
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
5
ორგანიზმების მოძრაობა
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ცხოველების გადაადგილების საშუალებების დაკავშირება მათ საცხოვრებელ გარემოსთან
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი,უბრალო ფანქრები
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
6
მცენარის გამრავლება და ზრდა
1

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ დამტვერვის მნიშვნელობა მცენარეთა გამრავლებისათვის;აღმონაცენის ზრდაზე დაკვირვება და სასიცოცხლო გამოვლინების დანახვა
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,უბრალო ფანქრები,ხორბლის ნათესი
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
7
ცხოველების გამრავლება და ზრდა
1

მოსწავლეებმა შეძლონ კვერცხის მდები და ცოცხლადმშობი ცხოველების ამოცნობა და მათი ზრდის თავისებურებებზე საუბარი
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები

III თავი
ხმელეთი და წყალი

7



1
მთები და ვაკეები
1

მოსწავლეებმა შეძლონ მთისა და ქედის,როგორც გეოგრაფიული ობიექტების ამოცნობა,აღწერა და მათი ნაწილების დახასიათება
სახელმძღვანელო,მსოფლიო ფიზიკური რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
2
ოკეანეები და ზღვები
1

მოსწავლეებმა შეძლონ რუკაზე ზღვის და ოკეანის ამოცნობა,ზოგიერთი ნიშნისთ ზღვის დახასიათება
სახელმძღვანელო,რუკა
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
3
შავი ზღვა
1

მოსწავლეებმა შეძლონ შავი ზღვის მარტივად დახასიათება და მისი მომიჟნავე ქვეყნების დასახელება
სახელმძღვანელო,რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
4
ტბები და წყალსაცავები
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ტბების ადა წყალსაცავების,როგორც გეოგრაფიული ობიექტების ამოცნობა და მარტივად დახასიათება
სახელმძღვანელო,რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
5
მდინარე
1

მოსწავლეებმა შეძლონ მდინარის ნაწილების გარჩევა და მათი რუკაზე ამოცნობა
სახელმძღვანელო,გლობუსი,ნახევარსფეროების ან მსოფლიო რუკა,საქრთველოს რუკა
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
6
ჩემი საცხოვრებელი ადგილი
1

მოსწავლეებმა შეძლონ განსაძღვრონ საკუთარი საცხოვრებელი სახლის მდებარეობა ნიშანდობლივი გეოგრაფიული ობიექტების მიმართ,შექმნან მარტივი პირობითი ნიშნები
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
7
სად არის ჩემი სკოლა და სახლი?
1

მოსწავლეებს გამოუმუშავდეთ ლოკალურ გარემოში ორიენტირების უნარ-ჩვევები,შეძლონ განსაძღვრონ საკუთარი საცხოვრებელი სახლის მდებარეობა ნაწილობრივი გეოგრაფიული ობიექტების მიმართ,
ფერადი ფანქრები,სახატავი ფურცლები,საშლელი.დიდი მუყაოს ქაღალდები,ფერადი ქაღალდები,მაკრატელი,წებო
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება

IV თავი
საარსებო გარემო
9




1
საარსებო გარემო
1

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ ცოცხალი ორგანიზმები დამოკიდებულნი არიან თავიანთ საარსებო გარემოზე და ეგუებიან მათ
სახელმძღვანელო
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
2
ყველა თავის შესაფერის გარემოში ცხოვრობს
1

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ ცოცხალი ორგანიზმები დამოკიდებულნი არიან თავიანთ საარსებო გარემოზე და ეგუებიან მათ
სახელმძღვანელო
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
3
ცხოვრება ნიადაგში
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ნიადაგში მობინადრე ზოგიერთი ორგანიზმის ამოცნობა და დახასიათება
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
4
წყალი,როგორც საარსებო გარემო
1

მოსწავლეებმა შეძლონ წყალში მობინადრე ზოგიერთი ორგანიზმის ამოცნობა და დახასიათება
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
5
ცხოველები ჰაერში
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ფრენის უნარის მქონე ზოგიერთი ორგანიზმის ამოცნობა და დახასიათება
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
6
ცხოველების თავშესაფარი
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ორგანიზმის სხვადასხვა საბინადროს დანიშნულებისა და თავისებურებებზე მსჯელობა
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
7
როგორ იკეთებენ ცხოველები თავშესაფარს
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ზოგიერთი ცხოველის საბინადროს აგების თავისებურებების აღწერა
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
8
ბუდეები.
როგორ ავასენოთ ჩიტის ბუდე?
2

.მოსწავლეებმა გააცნობიერონ ფრინველთა ბუდეების მრავალფეროვნება,შეძლონ ზოგიერთი ფრინველის ბუდის აგების თავისებურების ღწერა
პატარა მუყაოს ყუთი,გრძელი მშრალი ბალახი,ნოტიო მიწა ტალახის დასამზადებლად,ბოთლით წყალი,წვრილი გამხმარი ტოტები,რბილი ბუმბული,ჩალა,ხილის წვენების მუყაოს კოლოფი,მაკრატელი,ფანქარი ან იმავე ზომის ხის ჩხირი,ხმელი ბალახი და ხავსი,წებოვანი ქაღალდი,ზონარი.
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს

V თავი
მოზრობა
6




1
ბიძგი და მოქაჩვა.
მასწავლებლის წიგნში
1

მოსწავლეები დააკვირდნენ მოძრაობის გამომწვევ მიზეზებს და გააცნობიერონ საგანზე ზემოქმედების ორი სახე- ბიძგი და მოქაჩვა.
დაფა,ცარცი,რეზინის ბურთი,ძაფჩაბმული სათამაშო მანქანა,თაბახის ფურცლები წარწეერბით: უბიძგა, მოქაჩა (ჯგუფზე ორი ფურცელი)

ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.

2
რა არის მოძრაობა?
1


სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.

3
ამოვიცნოთ მოძრაობის მიზეზი
1

მოსწავლეებმა შეძლონ სხვადასხვა სიტუაციაში გამოსცადონ ბიძგი და მოქაჩვა და გაარჩიონ ისინი ერ თმანეთისაგან.
რეზინის ბურთი,სქელი თოკი, მათამაშო მანქანები,წინა გაკვეთილის ფურცლები

ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.

4
რატომ მოძრაობენ სხეულები
1


სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.

5
ცდები სათამაშო მანქანებით
1

მოსწავლეებმა დაადგინონ,რომ ერთი და იმავე საგნის სხვადასხვა მანძილზე გადაადგილების მიზეზია ამ საგანზე სხვადასხვა ძალით ზემოქმედება.
სათამაშო მანქანები,საწერი ფურცლები,საწერკარ-კალამი,თაბახის ფურცლები,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები.
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.

6
როგრ შევადგინოთ დიაგრამა?
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ჩატარებულ ცდების შედეგების (ამ შემთხვევაში-მანძილების) გრაფიკულად გამოსახვის ერთ-ერთი ხერხის გამოყენება.
პატარა კვადრატული ფურცლები,საწერ-კალამი,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები

ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.


VI თავი
ზომა და სიმძიმე





1
ზომა და სიმძიმე
1


სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
2
როგორ გავზომოთ ჯოხის სიგრძე?
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ როგორც არასტანდარტული მეთოდით (მტკაველებით), ისე სახაზავის გამოყენებით სიგრძის გაზომვა;საზომი ერთეულებით(მმ,სმ) სიგრძის მონაცემების ჩაწერა;განასხვავონ ცნებები-გრძელი;მოკლე.
სხვადასხვა სიგრძის ჯოხები ჯგუფების რაოდენობის გათვალისწინებით,სხვადასხვა ფერის ბაფთები ჯოხებისათვის,სახაზავები,დაფა,ცარცი,სამუშაო ფურცლები,საწერ-კალამი,ფანქრები.
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
3
გავზომოთ საგნის სიგრძე
1

მოსწავლეებმა შეძლონ საზომი ერთეულების(მმ,სმ,მ) გამოყენებით სხვადასხვა საგნის სიგრძოის გაზომვა და დაფიქსირება.
სასწავლო სახაზავები,სამუშაო ფურცლები,მეტრიანი სახაზავი ან ხვეული საზომი ლენტი,დიდი ზომის ან А3 ფორმატის ფურცლები,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ფანქრები
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
4
გავზომოთ საკუთარი სიმაღლე
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ საკუათარი სიმაღლის გაზომვა და მონაცემების წარმოდგენა ცხრილის სახით.
დიდი ფორმატის ფურცლები,სახაზავები,ფანქრები,საწერ-კალამი,თაბახის ფურცლები
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
5
როგორ ავწონოთ?
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ სხვადასხვა საგნის აწონვა და მონაცემების წარმოდგენა ცხრილის სახით
სხვადასხვა სახის სასწორი,სასწავლო ნივთები და ყოფითი საგნები,რომელთა აწონვა მოსწავლეებისათვის მოსახერხებელი იქნება,მოსწავლის რვეული,საწერ-კალამი
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
6
საყიდლებზე ბაზრობაში
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ სასწორის მართებულად გამოყენება.
ხილი,ბოსტნეული,პროდუქტების ასაწონი სასწორი,მაკრატელი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ყუთები ან კალათები ხილ-ბოსტნეულისათვის,ცელოფნის პარკები,რვეული
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
7
ვინ რამდენს იწონის?
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ საკუთარი სხეულის აწონა და მონაცემების წაროდგენა ცხრილის სახით.
ადამიანის ასაწონი სასწორები ჯგუფების რაოდენობის მიხედვით,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით

VII თავი
ბუნებრივი მოვლენები





1
ბუნებრივი მოვლენები
1


სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
2
ჰაერის ტემპერატურა
1

მოსწავლეები გაეცნონ ტემპერატურის საზომ ხელსაწყოს–თერმომეტრს და შეძლონ მისი ცნობა(კითხვა).
სახელმძღვანელო,სხვადასხვა თერმომეტრები
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
3
როგორ გავზომოთ ტემპერატურა?
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ თერმომეტრების გარჩევა მათი დანიშნულების მიხედვით.ისწავლონ თერმომეტრის კითხვა და შეძლონ თერმომეტრით ტემპერატურის გაზომვა.
ჰაერის,წყლის და ადამიანის სხეულის  ტემპერატურის საზომი თერმომეტრები,თბილი და ცივი წყალი,2 ჭიქა,ფერადი ფურცლები (ყვითელი,მწვანე ყვითელი),საწერ-კალამი
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.


No comments:

Post a Comment